2 maj 2016

Och så var det igår äntligen första maj – en högtidsdag för många av oss. En högtidsdag för demokratin och arbetarrörelsen och viljan att förändra till det bättre.

Jag fick äran att tala i Finspång! Det känns gott att få vara i Finspång som jag lärt mig tycka mycket om. Talade om de investeringar som regeringen gör för att satsa på välfärden, skolan, jobben, ökat bostadsbyggande samt klimatet. Det är jag stolt över. Talade också om de utmaningar vi har framför oss.

Tillsammans kan vi bygga ett mer rättvist och jämlikt samhälle som skapar trygghet och värme. Vi vet att politiken kan göra skillnad, vi vet att samhället går att förändra!


Efter det for jag vägen mot Tjällmo där det firades första maj för första gången. Tyvärr hann jag inte i tid för att höra Niklas Rudbergs tal, men hann i alla fall byta några ord med de trevliga socialdemokrater som var där, innan jag for vidare till Linköping.



I Linköping fick jag gå i solen i det långa demonstrationståget med de röda fanorna vackert vajande. Margot Wallström höll ett engagerat och bra tal. En fin och inspirerande dag!
 

 

Inga kommentarer: