6 mars 2015

Vår gruppledare och kommunstyrelsens ordförande i Linköpings kommun, Lena Micko, föreslås bli ny ordförande för Sveriges Kommuner och Landsting. Valet sker om några veckor och om hon blir vald slutar Lena som kommunstyrelsens ordförande. Socialdemokraterna i Linköping har startat processen för att söka hennes efterträdare.


Jag har fått frågan om jag vill bli nominerad till detta stora och viktiga uppdrag. Jag tänkte att jag på detta sätt svarar: Jag tackar ödmjukast för frågan, det känns verkligen hedrande! Men, jag har beslutat att tacka nej. Jag vill fortsätta det som jag föresatt mig och fått förtroendet att göra de kommande fyra åren. Jag vill aktivt driva frågor kring socialt arbete, omsorgsfrågor och folkhälsa som kommunalråd med ansvar för frågorna i Linköpings kommun. Jag vill förverkliga vår vision och våra satsningar på en bättre äldreomsorg som ordförande i äldrenämnden. I höstas ställde jag upp och kandiderade till riksdagen och inför framtiden är det något jag hoppas på. Jag känner ett stort engagemang för att fortsätta med politiken.

Inga kommentarer: