7 juli 2016

Almedalen

Tillbaka igen efter några dagar i det bubblande Almedalen. Dagar fyllda av sjukförsäkring, pensioner, familjepolitik och migration som ingår i mitt nya utskotts ansvarsområde. Men även utbildningsfrågor, bostäder och social- och äldrefrågor som jag också brinner för. Jag har ny kunskap, nya bekantskaper och givande samtal med mig hem.

Det tal som vår statsminister Stefan Löfvén höll i Almedalen i tisdags kväll var fantastiskt. Ideologiskt, roligt och medryckande. Att det var så god stämning, att solen sken och att publikrekord slogs gjorde det hela än bättre. Jag är stolt socialdemokrat.

Om du missade talet finns det här:
http://www.svtplay.se/video/9385972/partiledartal-i-almedalen/partiledartal-i-almedalen-5-jul-19-00

Jag är ju inte alltid så bra på att komma ihåg att ta fram kameran, men här är några spridda bilder:




Inga kommentarer: