14 oktober 2013

Moderaterna har sin partistämma i helgen i vår grannkommun Norrköping.

Partiet har tappat mycket i opinionsmätningar på senare tid. I den senaste mätningen fick de bara stöd av runt 24% och de fyra borgerliga partierna tappar också gentemot de rödgröna partierna. Vidare har Moderaterna tappat förtroende i jobbfrågan som de ansett vara en av sina paradgrenar och i välfärdsfrågorna. När det gäller utbilningsfrågorna har Moderaterna inte hittat något eget utrymme trots att de gjorde några tappra försök. Och jag har noterat att det nu börjar sippra ut lite missnöje från partileden mot den politik som idag förs. Med andra ord har Moderaterna problem-

Vad menar jag nu med detta? Vill jag bara vara skadeglad? Nej, inte alls faktiskt. Jag tror inte att vi kan räkna ut något alls förrän valet är över i september 2014. Jag är bara så oerhört nyfiken på hur diskussionerna kommer gå på Moderaternas stämma i helgen, hur partiet kommer att agera framöver. Det kommer bli en intressant vecka och ett ännu mer spännande år.

Inga kommentarer: