15 januari 2012

Käbbel?

Jag blev igår uppmärksammad på att jag hade käbblat med Linnea Darell. Det ville jag ju kolla upp.

Tydligen hade Corren i fredags citerat Linnea Darell som i sin tur kommenterat ett blogginlägg jag gjort. Linnea Darell tyckte att jag har fel när jag inte gillar att regeringen till tvinga kommunerna att införa LOV. Corren rubricerade det som "käbbel". Det visade det sig också att Linnea Darell skrivit i sin blogg att hon inte tycker att det är käbbel när vi politiker lyfter fram olika åsikter.

Jag håller helt med om att vi inte käbblar, utan att det naturligtvis är viktigt att vi som politiker på olika sätt berättar vad vi tycker både om vår egen och andras politik. Däremot håller jag inte med Linnea Darell om sakfrågan. Jag tycker fortfarande att det är fel att regeringen ska tvinga kommunerna att införa LOV.

Inga kommentarer: