6 mars 2014

Det roligaste och mest intressanta jag vet i mitt politikeruppdrag är att vara ute i verksamheterna och att träffa människorna där. Det blir så tydligt hur våra politiska beslut påverkar och det ger mig än mer engagemang att försöka förändra och utveckla.

Därför "bjuder jag in mig själv" till besök och till samtal med olika personer. Senast igår kväll var jag och praktiserade ett antal timmar på en vårdbostad för äldre. När jag cyklade hem i mörkret kände jag som så många gånger tidigare att jag imponeras av allt engagemang och kompetens, men att det finns mycket jag vill förändra när det gäller förutsättningarna för äldreomsorgen.

Vi socialdemokrater har inför nästa mandatperiod kommit med ett antal förslag för äldreomsorgen, som jag är stolt över. Vi vill till exempel satsa på kvalitet och bättre bemanning. Det skulle ge mer tid för omtanke men också bättre arbetsvillkor och större möjligheter att utveckla verksamheterna. Nu gäller det bara att se till att vi vinner val - så att vi kan förverkliga våra idéer!

Inga kommentarer: