30 augusti 2011

En tisdag i augusti

Imorse var jag på en skola och träffade en klass 8. Pratade Linköping som ungdomsstad. Det var himla kul. De hade flera frågor till mig om hur det är att vara politiker och vilka besut som vi fattar. Jag fick också många svar på vad de tänker om Linköping.

Efter skolbesöket blev det ett hopp i sakpolitiken - från ungdomsfrågor till frågor om boenden för äldre. Jag träffade lite folk för att prata seniorboenden. Jag kan konstatera att det behövs en strategi för äldreboenden generellt - nationellt och i vår egen kommun. Många står i kö till servicelägenheter, en allt längre kö. De vill ha ett mellanalternativ. De behöver ett besked om huruvida de fkan örvänta sig en plats i en servicelägenhet eller ej.

På eftermiddagen var det sedan dags för höstens första kommunfullmäktige. Bland annat fick min socialdemokratiske partikollega Mikael Sanfridsson svar på sin motion om buller. Mikael har engagerat sig i bullers effekt på hälsan.

Inga kommentarer: